Türkiye Restoranlar ve Turizm Birliği (TÜRES) restoran rezervasyonları için ön ödeme uygulamasına geçiyor. Bu tür önlemler, müşterilerin rezervasyon yaptırdığı ancak gelmediği durumları önlemek için getiriliyor.
Türkiye’deki restoran işletmecileri, rezervasyonlarını iptal etmeden gelmeyen müşterilerden kaynaklanan kayıplarını hesapladılar. Rezervasyona gelmeme oranı özellikle Ramazan ayındaki yoğun saatlerde yüksekti.
TÜRES Başkanı Ramazan Bingöl, “10 kişilik bir grup bir masa rezerve eder ve gelmezse, bozulan yiyecekler ve potansiyel müşteri kaybı nedeniyle bir restoranın 20.000 TL (yaklaşık 625 $) zarar etmesine neden olabilir” dedi.
Müşteriler artık masa ayırtmak için yüzde 50 ön ödeme yapmak zorunda kalacak. Eğer planlanan saatten 24 saat önce iptal edilirse, restoran parayı iade edecektir.